Mi a történelem? A múlt visszhangja a jövőben. A jövő tükröződése a múlton. Victor Hugo

Nép 1921 augusztus 17. Friedrich István nyílt levele a Honvédelmi Párt szervező bizottságához - Dokumentum

2014.03.09 09:43

Urmánczy Nándor, Ilosvay G., dr. Persay Ferenc, dr. Sándor László aláírásával a Honvédelmi Párt szervező bizottsága nekem azt írja, hogy itt az utolsó óra, hogy a legnagyobb gyalázattól mentsük meg az országot, hogy jóvá kell tenni azt a sok bűnös mulasztást és rombolást, amit országunk visszaszerzése ellen két év óta, a nemzetgyűlésben elkövettünk. Ne engedjétek Nyugat Magyarország átadását! Értsétek meg, hogy sorsdöntő időben élünk, hogy cselekednünk kell! Én hozzám miért intézték e sorokat, azt nem tudom  megérteni, mert én ugyanezt prédikálom és ugyanezen a véleményen vagyok.

Tisztelt Uraim! Én e téren nem mulasztottam el semmit sem, nemcsak prédikáltam, hanem dolgoztam is ilyen irányban. Engemet nem kell bíztatni, nekem nem kell levelekben figyelmemet felhívni a mostani

  • tehetetlen, gyáva rezsimre. -

Régebben vagyok tisztában vele, mint Önök. Ne leveleket írjanak nekem, hanem álljanak mellém, tegyék meg tettekben is kötelességüket. Eleget írtak, prédikáltak és fogadkoztak már ebben az országban. Önök sem folytathatják a negatív irredentizmus meddő manővereit, játékait. Áldozatok nélkül nincsen nemzeti becsület, nincsen integritás, nincsen kenyér!

  • Gyáva népnek nincsen hazája, de nincsen kenyere sem! –

Nem az a fontos, hogy az igen tisztelt honfitársaink egyenként békességben éljenek, hanem az a fontos, hogy a nemzet becsülete maradjon meg, hogy arra a jövő nemzedék hivatkozhassák. Igen, Uraim én is így fogom fel a hazaszeretet, mint Önök, tehát ne írjanak leveleket, hanem álljanak mellém. Vagy elém, vagy mögém, mert nekem mindegy, hogy hol mennek ugyanazon cél felé, mert én már elindultam és elevenen nem állok meg. Tehát jöjjenek tisztelt Uraim! Ne levelezgessenek! És miért bántják azt a jó nemzetgyűlést? Soha békésebb népképviselet nem volt a világon, mint ez a nemzetgyűlés! A nemzetgyűlés megtette fényesen szavazói kötelességét! Fényesen! Mindent megszavazott! Nem a nemzetgyűlésen van a baj, hogy ez a nemzet irányítás és igazi kormányzás nélkül áll itt. Nem a nemzetgyűlés kötelessége a kormányzás és az irányítás azt Önök is nagyon jól tudják, miért bántják tehát a nemzetgyűlést? Biztosítom az Urakat, hogy adandó pillanatban a nemzetgyűlés hivatása magaslatán fog állani.

Tehát ne levelezgessünk Uraim, elég volt abból is! Cselekedjünk! Az ostoba és üres parádékkal és ünnepségekkel narkotizált nemzet már kezd ébredezni. Én úgy látom. Viszontlátásra Uraim!

Balatonfüred augusztus 14.

Friedrich István

© 2014 Minden jog fenntartva.

Készíts ingyenes honlapotWebnode